środa, 7 czerwca 2017

Powrot z martwych i rybka pod pomidorowa pierzynka

Nie nie ,nie umarlam . Jestem tylko przestrasznie zajeta w sensie zapracowana ( nawet dzis , niedawno wrocilam ) ,a gdy wracam z pracy mam juz tylko ochote na kapiel a wlasciwie szybki prysznic i na sen .Mam nadzieje ,ze moja praca przelozy sie na zgubione kilogramy :D .Niniejszym postem otwieram kolejny temat na moim blogu a mianowicie " Ogrod" . Z kawalkiem ziemi , z jakim mam do czynienia " ogrod" moze to zbyt ogromne slowo ,no powiedzmy mini ogrodek ,ale i tak znajduje sie w nim naprawde sporo "upraw" .
Nie wiem jak w Polsce ale tutaj wszystko juz w rozkwicie , i to od dluzszego czasu - cos ok miesiaca jak moje nabytki obudzily sie ze snu i obrodzily w listki i pierwsze kwiaty ,z ktorych pozniej mam nadzieje beda owoce i warzywa :) .Niestety ,gdzie uprawy tam i slimaki .....no plaga cholerna spedza mi sen z powiek i doprowadza do padaczki i bialej goraczki....gdzies w internecie wyczytalam ze mozna sie ich pozbyc za pomoca polenty ( kasza kukurydziana ) porozsypywalam w sloikach i porozstawialam po ogrodku ,niby przylaza te cholerne slimaki i jedza polente ,mialy od tego zdychac ,lecz zwlok nigdzie nie widze ...no chyba ze Ci co przezyli zabieraja zwloki martwych -jak na jednym z filmow - zdaje sie jesli pamiec nie zawodzi to  "13 Wojownik" :D . No nic , jak polenta zawiedzie mam jeszcze w zanadrzu piwo dla opojow slimakow -podobno bardzo je lubia ^^ .Niebawem wstawie zdjecia a teraz do rzeczy : 
                       Ryba z ziemniakami pod pomidorowa pierzyna na dzisiejsza kolacje :)
  



Skladniki:
- 1 kg ziemniakow
- 800 gr platow rybnych dowolnych 
- 1 cebula
- 250 ml sosu pomidorowego
- 2 duze pomidory
- przyprawy do ryb i ziemniakow (u mnie oprocz gotowej przyprawy do ryb  ziola prowansalskie )
- sol ,pieprz,olej 
Przygotowanie:
ziemniaki obrac ,umyc i pokroic w nieco grubsze talarki ,wrzucic do formy posolic i dodac wybrane przyprawy , polac olejem i dobrze wymieszac .Piekarnik nagrzac do 200° i piec 35 min z termoobiegiem.
W czasie gdy ziemniaki sie pieka pomidory i cebule pokroic w kostke ,dodac ziola i wszystko wymieszac .Zostawic na czas pieczenia ziemniakow.
Wyjac ziemniaki z piekarnika ,przemieszac i wygladzic , na wierzch umozyc platy rybne tak zeby zakryc ziemniaki , polac olejem i posolic ,dodac przyprawe do ryb .Wlozyc do piekarnika na kolejne 35 min.
Wyjac ziemniaki i rybe ,odlac nadmiar wody , przykryc pokrojonymi pomidorami z cebula ,polac sosem pomidorowym i piec 30 min . Gotowe!





A dzis wzielo mnie na Frediego .Kocham zarowno film jak i kawalek :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz